Fiyat listesi asmayan nereye şikayet edilir?
Şikayetler Alo174 Whatsapp hattından (0 501 174 0 174), Alo 174 danışma hattını arayarak, .tr adresine mail göndererek veya Alo174 mobil uygulaması veya web adresi üzerinden canlı destek yoluyla iletilebilir.
Fiyat şikayeti nereye yapılır?
Vatandaşlar, Ticaret Bakanlığı’nın e-devlet üzerinden uygulamaya koyduğu “Haksız Fiyat Artış Bildirimi” formunu doldurarak Alo 175 ve CİMER ile ilgili şikâyetlerini iletebiliyor.
Fiyat listesi zorunlu mu?
Ticaret Bakanlığı, restoran, kafe ve pastaneler için fiyat listelerini zorunlu hale getirdi. Ticaret Bakanlığı’nın restoran, kafe ve pastaneler için aldığı önlemler Resmi Gazete’de yayımlandı. Karara göre, işletmelerin giriş kapılarında ve masalarında fiyat listelerini sergilemeleri zorunlu hale getirildi.
Lokantalarda fiyat listesi zorunluluğu cezası nedir?
Fiyat etiketleri, tarifeler ve fiyat listelerine ilişkin kapsamlı ve yoğun denetimler 2024 yılında da devam edecek, tespit edilen her ihlal için 2 bin 172 lira idari para cezası uygulanacak.
175’e ne şikayet edilir?
Alo 175 Tüketici Danışma Hattı Finansal Hesap Şikayeti.
184 şikayet edince ne olur?
İhbarı alan tütün ekibi derhal verilen adrese giderek ihbarı yerinde inceler. Denetleme ekibi bir ihlal tespit ederse gerekli önlemler alınır ve denetim görüntüleri ve raporları sistem üzerinden merkez ofise gönderilir.
Alo 174 ne işe yarar?
Tüm vatandaşlarımızın gıda ile ilgili şikâyetlerini iletebilecekleri bir şikâyet kurumudur.
Bir işletmeyi nasıl şikayet edebilirim?
T.C. Aile, Çalışma ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı’nın “ALO 170” İletişim Merkezi’ne ve www..tr internet sitesine geçen yıl 20 milyondan fazla ihbar/şikayet ulaştı.
Alo 176 nedir?
Alo 176 İletişim Merkezi’nde Kültür ve Turizm Bakanlığı mevzuatında yer alan tüm konular hakkında bilgi alabilirsiniz. Gerektiğinde İletişim Merkezi çalışanları geri bildirimde bulunabilir.
Fiyat etiketlerini kim denetler?
Madde ve yönetmelik hükümlerine göre, denetim görevi Bakanlık, belediye ve ilgili odalar tarafından yürütülür. Bu kapsamda belediyeler, 6502 sayılı Kanun ve ikincil mevzuatı çerçevesinde, mal ve hizmetlerin tüketicilere sunulduğu her yerde fiyat etiketi ve satıştan kaçınmayı denetleyebilir.
Fiyat etiketi cezası ne kadar?
Peki; 2024 yılında fiyat etiketi, garanti belgesi, tanıtım ve kullanım kılavuzu, satıştan kaçınma gibi ihlallerin tespiti halinde ihlal başına 2.172 TL (İki Bin Yüz Yetmiş İki Türk Lirası) idari para cezası uygulanacak. Kamuoyuna duyurulur.
Fiyat denetimini kim yapar?
Fiyat etiketine ilişkin düzenlemeleri uygulama ve izleme çalışmaları Bakanlık (Ticaret İl Müdürlükleri), belediyeler ve ilgili odalar tarafından yürütülmektedir. Fiyat etiketinden sapma tespit edilirse, gerekli önlemleri almak için gerekli bilgi ve belgelerle bu yetkililere başvurabilirsiniz.
Restoranlarda hizmet bedeli yasal mı?
Kısacası, sizin onayınız ve bilginiz olmadan masanıza getirilen servis ücreti veya ikramların ücretleri bile yasa dışıdır. Bu nedenle, size bildirilmeyen bir servis ücreti veya giriş ücreti ödemek zorunda kalmamalısınız. Ayrıca, böyle bir durumda Tüketici Tahkim Kurulu’na başvurabilirsiniz.
Servis ücreti hukuka aykırı mı?
Bu tamamen yasadışı bir taleptir. Ayrıca bu tür uygulamalara giren şirketlerin Maliye Bakanlığı tarafından geriye dönük denetimlere tabi tutulduğunu da bilmelisiniz. Bu, kabaca hizmet bedeli adı verilen ek bir taleptir. Böyle bir talepte bulunma hakkınız kesinlikle yoktur.
Fahiş fiyat artışı yapan ev sahibi nereye şikayet edilir?
Merhaba 175 ev sahibi şikayeti.
Fahiş fiyat denetimi kim yapar?
Benli, vatandaşların etikete uyulmaması durumunda Ticaret Bakanlığı il müdürlüklerine veya bakanlığın Alo 175 ihbar hattına başvurabileceğini anlattı.
Bir işletmeyi nereye şikayet edebilirim?
Şikayet/Bildirim Başvuruları Başvurular, gerçek kişiler, kurum, kuruluş, sendika, dernek ve benzeri tüzel kişiler tarafından (REKABET KURUMU – Üniversiteler Mahallesi 1597. Cadde No:9 Bilkent Çankaya 06800 / ANKARA) yapılabileceği gibi bizzat kuruma da yapılabilir.
Etiket fiyat farkı nereye şikayet edilir?
Tüketici uyuşmazlık çözüm organlarına başvurular e-devlet üzerinden de yapılabilecek. Ayrıca fahiş, haksız fiyat artışları ve raf fiyatı ile kasa fiyatı arasındaki farklar konusunda; il ticaret müdürlüklerine, kaymakamlıklara, valiliklere ve ALO 175 ve ALO 153 hatlarına şikâyette bulunulabilecek.